Kursutbud

CDS 21_edited.jpg
CDS 29.JPG

Dansklass 3-5 år - Söndag 12.00

Klassen introducerar framförallt klassisk balett, showig jazzdans och flödande contemporary på ett lekfullt sätt i en rolig och energisk 45 minuter lång klass. Elever rekommenderas bära teknikskor eller annan mjuk sko/strumpa på lektionerna. Under det sista lektionstillfället är det dags för uppvisning i danssalen för nära och kära! Vårens kursstart äger rum vecka 5.

Dansklass 6-8 år -
Söndag 12.45

Den 45 minuter långa klassen låter eleverna lära sig framförallt klassisk balett, showig jazzdans och flödande contemporary i en energisk miljö. Elever rekommenderas bära teknikskor eller annan mjuk sko/strumpa på lektionerna. Under det sista lektionstillfället är det dags för uppvisning i danssalen för nära och kära! Vårens kursstart äger rum vecka 5.

Dansklass 9-13 år -
Söndag 13.30

Under danstimmen får eleverna värma upp, lära sig koreografi samt jobba med framförallt balettens, jazzdansens och contemporaryns tekniker. Elever rekommenderas bära teknikskor eller annan mjuk sko/strumpa på lektionerna. Under det sista lektionstillfället är det dags för uppvisning i danssalen för nära och kära! Vårens kursstart äger rum vecka 5.

Kursutbud: Kurser

Schema